۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه

فندر و گیبسون

در حقیقت سازی به نام "گیتار متال" وجود ندارد و تقریباً با هر گیتار الکتریکی می توان متال نواخت. با این حال گیتارهای مختلف صداهای مختلفی دارند. دو طرح متعارف، Fender Stratocaster و Gibson Les Paul هستند. Strat به خاطر صدای سبک و نازکش که توسط پیک آپ های* تک سیم پیچ آن ایجاد می شود شناخته شده است در حالی که Les Paul با پیک آپ های دو سیم پیچ *humbucking خود خروجی سخت تر و بلندتری دارد.

Fender Stratocaster






امروزه بسیاری از شرکتهای معروف سازنده گیتار همانگونه که طرح هایی متفاوتی از بدنه گیتار ارائه می کنند، از دو طرح پایه فوق کپی برداری می کنند. (به عنوان مثال شکلهای متعارف دیگر Explorer , Flying V و Telecaster هستند)

برگرفته از کتاب Heavy Metal Rhythm Guitar 1 اثر Troy Estetina که برای این نوشته توسط نویسنده وبلاگ ترجمه و آماده سازی شد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
* پیک آپ Pickup) وسیله ای است که روی بدنه گیتار و دقیقا پشت سیم های آن در جای مناسبی نصب می شود و وظیفه تبدیل لرزش های مکانیکی سیم ها به سیگنال الکتریکی (که قابل ضبط شدن و تقویت شدن است) را بر عهده دارد
* humbucking نوعی pickup است که برای کاهش نویز و به دست آوردن صدایی خالص از دو سیم پیچ کنار هم استفاده می کند.

۱ نظر:

a.h گفت...

سلام خوبی اقا من میخوام یه بند راه بندازم البته خودم میخونم میخاوم راک یا کتال کارک نیم اگه پایه بودی این ایمیلمه aryasadeghy@gmail.coom